Monday, April 27, 2009

tentang diriku

Assalamualaikum..... pertama sekali aku ingin memperkenalkan diri aku... Nama saya Mohd Hamizan bin Hamzah.... aku dilahirkan pada 5 januari 1989 di Hospital Besar Alor Setar pada jam 10.30 pagi... Aku tinggal di Jitra pada masa ini... Aku mempunyai 4 orang adik beradik... aku anak yang kedua... aku mempunyai seorang abang dan dua orang adik perempuan...... aku mendapat pendidikan awal daripada mak aku dan seterusnya melanjutkan pelajaran ke tahap yang lebih tinggi iaitu Tadika Perpaduan selama setahun dan Tadika KEMAS Pekan Jitra selama 2 tahun... Usiaku mencapai tujuh tahun dan aku sambung lagi belajar di Sekolah Kebangsaan Sultan Ahmad Tajuddin... Aku sambung lagi belajar ke Sekolah Menengah Kebangsaan Jitra pulak sampai aku habis SPM...... aku belajaq memandu masa aku tingkatan 4... Masa cuti lepas SPM dulu, aku pergi merantau ke negeri orang dengan menaiki motosikal yang diberikan oleh bapak aku.... dari utara sampailah ke selatan Malaysia, Cuti - Cuti Malaysialah katakan...... Setelah puas merantau, aku pulang ke kampung dekat Baling.... Di sana, aku bekerja di tanah milik mak aku.... aku mendaki bukit dan menebang pokok - pokok di hutan.... memang penat kerja tuuu..... selama sebulan aku kerja tebang pokok, berat badan aku menurun sebanyak 15 kilogram.... Setelah beberapa bulan menunggu tawaran belajar, akhirnya aku diterima belajar di Kolej Universiti Insaniah (KUIN) dan ditawarkan Kursus Diploma Teknologi Maklumat pada tahun 2007..... Sekarang, sudah dua tahun aku belajar di KUIN, Semasa di sana, aku mendapat ramai kawan... diantara kawan - kawan aku ialah macha, ket, amar, abang jamm, mangkaq, akhi, zuwl, pit joe dan fizi... kawan - kawan pompuan aku xmau bgtawlah.... aku da menaruh hati pada seorang pompuan ni.... bdk kelas aku jugak lah.... kalau dia baca blog aku, sapa yang terasa tu dia lah orangnya.... Sekarang ni, aku tengah wat Latihan Industri kat Kangar... boss aku nama dia en Azizan... yang sorang lagi nama dia abang Rushdi.... boss aku ni memang stylo, otak teknologi katakn.... Semua dia taw, 2 yang best keja kat sini... banyak dapat informasi yang berguna.... kalau ada sapa - sapa yang nak dapat ilmu lebih, maila keja sini... ok setakat ni ja la yang aku dapat ceritakan, sebab aku pun xtaw lagi esok punya cerita apa nak jadi..... Jumpa lagi... Assalamualaikum........

No comments:

Post a Comment